Leuk dat u mijn weblog heeft gevonden!

Mijn naam is Peter Smeele en ik help al ruim 30 jaar bedrijven in het optimaliseren van hun verkoopcommunicatie binnen het bedrijf.

Denk bijvoorbeeld aan het beter afstemmen van online en offline bedrijfscommunicatie, naast het borgen van communicatieprocessen binnen het bedrijf en naar uw klanten toe. Met als doel dat klanten sneller bereid zijn om meer opdrachten bij u te plaatsen, omdat ze dan sneller tevreden zijn en opnieuw zaken met u zullen doen en uw bedrijf aanbevelen binnen hun netwerk.

Welke bedrijven heb ik kunnen helpen? Dat zijn bedrijven die werkzaam zijn binnen de volgende branches, te weten: Fast moving consumer goods, business-to-business, MKB en bedrijven werkzaam binnen de versbranche en mijn specialisme is content- , mediabedrijven en uitgeverijen tips aanreiken hoe ze het beste sales contentmanagement nog beter kunnen inrichten.

Vanaf nu zal ik regelmatig – minimaal 1 x in de 2 weken – tips aanreiken hoe u uw bedrijfscommunicatie beter voor u kunt laten werken en informatie aanreiken, welke verkoopcommunicatie (salescontent) beter bij u aansluit.

Ik wens u veel leesplezier en geef u op mijn weblog de aankomende jaren vele praktische ideeën op het gebied van sales content/ verkoopcommunicatie.

Om het in de naaste toekomst bedrijven te blijven helpen, hoop ik dat u deze blog en/of de nieuwtjes deelt en “likes” via social media naar uw bevriende zakenrelaties of personen die beslissen aangaande verkoop- en bedrijfscommunicatie.

Wilt u iedere week mijn wekelijkse blog blijven ontvangen met praktische omzetverhogende tips van Smeele Communications, meldt u zich dan aan via…….

SupermarktVAKmedia versterkt supermarktmedia aanzienlijk..

Fabrikanten en leveranciers kunnen dit jaar steeds meer retail media inzetten. Retail media bereikt consumenten die op het punt staan een aankoop te doen. Welke soorten retailmedia zijn er? Hieronder volgt een overzicht van reclamemogelijkheden die adverteerders in kunnen zetten op de mediakanalen die supermarktketen beheert:

ONLINE
– App
– Bedrijfswebsite
– Social Media
– Nieuwsbrief
– Zoekmachines (o.a. Google)
– Online platform(en)

DRUKWERK/ ONLINE

– Receptenedities (bijvoorbeeld Allerhande, Jumbo etc.)
– Supermarktfolders (digitaal en huis-aan-huis)

WINKEL
– In- en outdoorcommunicatie (winkeldisplay print of op beeldscherm)
– Winkelradio
– Schapdisplay
– Kassadisplay
– Handscannerdisplay

PROMOTIONS

– Productdemonstratie op de winkelvloer
– Winkelsampling

Vanwege de hoge advertentiebudgetten is het veelal weggelegd voor middelgrote en grote merkfabrikanten. Heb je als foodbedrijven beperkte budgetten, dan is het slimmer om te kiezen voor retailVAKmedia.

Supermarktvakmedia. Dat zijn media die inkoop- en (mede)budgetverantwoordelijken informeren en meer betrekken bij omzetverhogende en kostenbesparende tips. De doelgroep zijn veelal inkopers, categorymanagers, supermarktondernemers/filiaalhouders en schapverantwoordelijken.

Meer info? Ga naar

Lastige onderhandelingen fabrikanten met supermarkten.

Prijsonderhandelingen lopen stroef tussen fabrikanten, leveranciers en Nederlandse supermarkten. Fabrikanten, leveranciers van o.a. levensmiddelen moeten de kostenverhogingen doorberekenen aan supermarkten. De oorzaken van hogere kosten zijn: – hogere energiekosten bij productie en transport, hogere lonen en minder beschikbaarheid grondstoffen  (bijvoorbeeld graan). De prijzen van de volgende levensmiddelen zullen meer dan gemiddeld stijgen, zoals: vlees, glasgroenten/ tuinbouwproducten, zuivelproducten (melk, yoghurt en kaas), geel- en witvetten, koffiepads , graanproducten en papierproducten (o.a. wc-papier). Bron: Marktonderzoekbureau Gfk.

De prijzen van levensmiddelen dit jaar 15% gestegen

Norman Buysse van marktonderzoeksbureau Gfk concludeert dat levensmiddelen gemiddeld 15% gestegen. Uitschieters zijn et name komkommers (73 %), koffiepads (24%) en wcpapier (17%). Overige producten die hard stijgen zijn: Vlees, zuivelproducten, keukenrollen, olie en vetten. Oorzaken zijn o.a. hoge energie- , grondstof- en personeelskosten. Daarnaast speelt beperkte aanvoer van vele producten een rol (Bron: Omroep Brabant)

Supermarkten eisen steeds meer Scope 3

Supermarktketens eisen steeds meer dat hun belangrijkste handelspartners steeds meer voldoen aan Scope 3 C02-emissies. Scope 3 Co2 past binnen de CO2-Prestatieladder en is een tool om CO2-uitstoot te reduceren. Het gaat om de CO2-uitstoot die vrij komt in de keten; van productie tot aan verkoop van product(en). Te denken valt aan: machines en transport, dus ook van hun eigen toeleveranciers van de handelspartners. Voor meer informatie ga naar de duurzaame adviseurs

1 2 3 5
Page 1 of 5