Hoe bereikt u makkelijk beslissers binnen de supermarktbranche?

Hoe bereikt u makkelijker besluitvormers en beslissers binnen de supermarktbranche?

Je ziet dat vele organisaties zich beperken op informatie zenden via social en online media richting supermarkten (en ook richting consumenten).

Het grootste struikelblok is dat de zender uitgaat van dat de ontvanger iets doet met de verzonden boodschap, wat meestal niet zo is.

Goede supermarktcommunicatie is de voorwaarde voor meer omzet richting de doelgroepen.

Ervaring leert. dat als je makkelijker zaken wilt doen binnen de supermarktbranche, een derde partij (bijvoorbeeld Supermarkt.team en/of influencer Peter Smeele van Smeele Communications) de teksten zo opstelt, dat het nog beter wordt opgepakt door uw doelgroepen.

 

Welke plan van aanpak werkt voor u beter richting de supermarktbranche?

Stap 1

Als u een nieuw concept of een nieuwe bedrijfsvisie heeft, maak dat bekend aan Smeele Communications.

Stap 2

Samen met u bekijken wij hoe uw concept(en) tot zijn recht komt. Verder zorg ik ervoor dat de juiste redacteur de tekst en beeldmateriaal op een goede manier de doelgroep activeert (Branded content, native advertising).

Stap 3

Samen met u bekijken wij ook, via welk kanaal en/of kanalen het zinvol is om in te schakelen . Bekeken wordt om uw verkoopinformatie tot zijn recht te laten komen, o.a.  het inschakelen vakmagazine Supermarkt.team wel of niet in print, wel of niet online. Daarnaast kunnen we uw concepten tot zijn recht laten komen via onze website, nieuwsbrief en/of onze social media (Linkedin, Facebook en/of twitter).

Stap 4

Bepaling van de budgetruimte

Vergroting en goede betrokkenheid voor uw concepten kunnen wij online al realiseren tussen 1.150 en 2.210 euro. In print is het al mogelijk vanaf 827 euro. Genoemde bedragen zijn exclusief btw.

Stap 5

Trademediaplanning

Richtingbepalend hierbij is rekening te houden met moment, inkoopmomenten, feestdagen, vakanties, vakbeurzen etc. Samen bekijken wij hoe uw huidige aanpak verder versterkt kan worden.

I.v.m. besluitvorming van uw doelgroepen binnen de supermarktbranche, is het slim is om minimaal 2 x per jaar in een jaar uw concepten kracht bij te zetten via hun eigen eigen platform Supermarkt.team.

Stap 6

We laten we de supermarktcommunicatie werken voor uw eigen team. Dit na wederzijds goedkeuring tot uitvoering van het communicatievoorstel.

Supermarkt.team het platform (online, print en social media) voor de supermarktbranche komt met aantrekkelijke communicatie-pakketten om uw concepten en bedrijf sneller te helpen richting supermarkten.

Wilt u gericht de aandacht opeisen op uw concepten door de online lezer/bezoeker, ga dan naar themalijst 2023.

Selecteer bij welk thema of thema’s u mee wilt doen met een commercieel interview en vul uw wensen hier in.

Wij nemen dan vrijblijvend binnen 3 werkdagen contact met u op. Samen bekijken we hoe wij u het beste kunnen helpen.

Vergroot snel uw verkopen met het MKB-vriendelijk SuiteCRM-pakket!

Eindelijk is er voor MKB-ers in midden Nederland een gebruiksvriendelijk verkoopgericht CRM-pakket voor handen, namelijk: SuiteCRM!

Na uitgebreid marktonderzoek is het ICT bedrijf ITC Plus uit Utrecht tot de conclusie gekomen dat dit een zeer gebruiksvriendelijk, een goed CRM-systeem tegen zeer aantrekkelijke tarieven.

Met dit systeem bent u in staat om met uw doelgroep (nieuwe als wel bestaande klanten) in contact te blijven en deze te enthousiasmeren. Zo kunt u met deze aanpak snel uw klanten activeren voor uw concepten die u wilt verkopen.

Dit systeem is makkelijk aan te passen voor MKB-ers die weinig tijd hebben, als wel voor de doorgewinterde MKB-er die de customer-journey voor zich wil laten werken..

Wilt u meer informatie ga dan naar: https://smeelecommunications.nl/suitecrm/

Hoe zorg je ervoor dat jouw emailtekst binnen het bedrijf beter werkt?

Als media-adviseur heb ik ruim 30 jaar vele emails verzonden en ontvangen. Daarnaast heb ik veel literatuur gelezen over effectiever communiceren.

In deze blog wil ik een aantal belangrijke emailtips aanreiken om interne emails beter en sneller te laten werken.

In veel bedrijven ontbreekt er een draaiboek “Interne emailrichtlijnen” en slim is om zo’n draaiboek op te stellen.

Hieronder volgen een aantal praktische tips:

  • Voorkom onnodige emails. Bedenkt 2 x voor je een email verzendt en overweeg om naar collega zelf persoonlijk bespreekbaar te maken.
  • Beperk het aantal onderwerpen in 1 email. In de praktijk zie je vaak dat in de onderwerpregel van een emailbericht niet het onderwerp wordt benoemd, dat in de email wordt uiteengezet.
  • Voorkom dat je teveel collega’s in cc-t, vooral als je het doet om iedereen bij te betrekken. Veelal wordt het een probleem groter en een probleem groter, als zomaar iedereen commentaar geeft.
  • Geef duidelijk aan in jouw email wie wel moet reageren en voor wie het emailbericht alleen als leesbericht moet worden gezien. Hierdoor voorkom je dat er een ‘angstcultuur’ ontstaat binnen het bedrijf en onvoldoende de basis wordt gelegd voor nieuwe goedbedoelde initiatieven voor verbeteringen van bijvoorbeeld bedrijfsprocessen.
  • Misverstanden voorkom je grotendeels door het opstellen van een juiste email.
  • Wanneer iemand jouw email als cc binnenkrijgt, mag deze nooit direct reageren op de email, alleen als kennisgeving de informatie tot zich nemen. Reden: anders wordt het probleem groter, ingewikkelder en verandert de context van de probleemstelling of boodschap die je wilt communiceren.
  • Probeer een leuke ‘tone of voice’ terug te laten komen in jouw emails. Gebruik voldoende bijvoegelijke naamwoorden en voorkom zoveel mogelijk vaagheden.
  • Je voorkomt dat jouw boodschap verkeerd wordt uitgelegd, waardoor roddels en negatieve stemming wordt aangewakkerd.

Hierbij een greep aan ‘gouden emailregels’ die je kunt toepassen bij uitgaande emails:

  • Begin in de onderwerpregel met afzender bijvoorbeeld Peter Smeele of afkorting PS, daarna hoofdonderwerp, interne code of nummer, en daarna uiterlijk vermelding deadline om te reageren: Voorbeeld: PS, Factuur Bijlsma, P.O. 12234, Graag uw reactie voor a.s. do. 7 februari voor 17.00 uur.
  • Bij het vermelden van de deadline in de onderwerpregel is het slim, om niet z.s.m. er in te zetten , maar jouw deadline die voor jouw binnen veilige grenzen valt. Als iedere collega korte deadlines gaat hanteren is geen enkele activiteit spoedeisend.
  • Probeer lange zinnen in jouw interne emails te beperken.
  • Sluit jouw email af met iets positiefs, zoals de tekst: Dank je voor jouw input.

Bouw als volgt jouw email op:

      • Begin de tekst in jouw email met:
      • 1)Wanneer je de ontvanger moet reageren, daarna:
      • 2) Samenvattende tekst van jouw tekstbericht/boodschap
      • 3) Opsomming van korte details
      • 4) Sluit af met een positief

Bezoek regelmatig mijn website voor nuttige tips, waar je veel plezier aan hebt.

Graag tot binnenkort.

Peter Smeele

Sales Content Manager

Zwanenberg Food Group en Struik Foods fuseren

De ACM: (Autoriteit Consument en Markt) gaat akkoord met de fusie tussen Zwanenberg Food Group en Struik Foods. Het wordt nu één van de grootste spelers op het gebied van: maaltijden, conserven, knakworsten, soepen, sauzen en vegetarische voedingsmiddelen. Succes is verzekerd door de voordelen die deze schaalgrootte met zich meebrengt.

(Bron: Distrifood, 16 maart 2020)

Nieuw: Alcoholvrije cocktails: Be – Mocktails

Be-Mocktails zijn gezonde alcoholvrije cocktails, 100% natuurlijk en vegan.

De receptuur van Be-mocktails is zo ontwikkeld dat de smaken licht en bijzonder zijn. Je kunt ervan nippen als van wijn of champagne. Daarmee wordt het een gezond en verantwoord alternatief voor alcohol. Be-Mocktails speelt in op de trend van hippe alcoholvrije dranken, maar ook op de vraag naar gezonde en verantwoorde voeding en de wens om alleen producten te eten en drinken die natuurlijk zijn. Vraag voor meer informatie bij uw eigen groothandel.

Be-Mockails is verkrijgbaar in drie smaken: Be Alive, Be Beautiful en Be Grateful

Voor meer info:

Nieuws binnen het chocoladeschap: M&M’s Crunchy Caramel

Lekker nieuws: M&M’s Crunchy Caramel

M&M’s, wie kent ze niet, verrast dit najaar de consument weer met een nieuwe troef: de Limited Edition M&M’s Crunchy Caramel. Deze nieuwe variant, met een krokante karamelvulling zal weer voor nieuwe traffic-impulsen zorgen rond het chocoladeschap. De Limited Editions van M&M’s hebben tevens een extra positief effect op de merkentrouw van de shopper, vooral als het om nieuwe smaken gaat.

De introductie van M&M’s Crunchy Caramel zal binnenkort breed ondersteund worden via social media en een opvallend creatieve outdoorcampagne.

Voor meer informatie:

Mars Nederland

Tel.: 0413-383333

www.facebook.com/mms.nederland

Nieuwe inkomstenbron tankstations: Duurzaam Waterstofgas

Milieubewust autorijden op plastic afval?

Een aantal vooraanstaande Britse onderzoekers gelooft hier heilig in. Aan de Britse Swansea University ontwikkelden zij een chemisch procedé om plastic afval om te zetten in waterstofgas en daar kan een auto op rijden.

Het plastic wordt gemengd met een licht-absorberend element en een chemisch product. Het mengsel wordt vervolgens blootgesteld aan Uv-licht waardoor uiteindelijk de ecologische brandstof ontstaat. Het is een doorbraak in de zoektocht naar milieuvriendelijke energie en zal in de toekomst via de auto-industrie een positieve bijdrage leveren aan onze samenleving.

De uiteindelijke realisering van deze uitvinding om op waterstofgas te rijden laat nog even op zich wachten. Momenteel zijn de Toyota Mirai en de Hyundai Nexo de enige auto’s die op waterstofgas kunnen rijden. Een enorme kans dus voor de totale automotive-industrie om hierin milieubewust te investeren. De autorijder is er klaar voor!

Bron: AD.

Frituurolie extra inkomstenbron voor tankstations?

Blauwe Diesel, extra inkomsten voor tankstations?

Afgedankt oud frituurvet, dat gebruikt wordt in snackbars, fastfoodbedrijven, tankshops, restaurants en binnen de voedingsmiddelenfabrikanten, krijgen een nieuw leven: Blauwe Diesel. Na bewerking is het een nieuwe brandstof voor tankstations. Enkele Friese tankstations werkt er al mee.

Vervanger van de oude diesel?

Blauwe diesel wordt gemaakt van afvalproducten van de voedingsmiddelenindustrie, zoals oud frituurvet. Het product is biologisch afbreekbaar én het kan in elke dieselmotor worden gebruikt. In Friesland wordt het product al bij een aantal tankstations aangeboden en supermarktketen Poiesz laat zelfs al een aantal vrachtwagens ‘blauwe diesel’ tanken.

Page 3 of 6