Retailvakmedia
Retailvakmedia zijn media die de communicatie optimaliseren richting de doelgroepen binnen de retail en de betrokkenheid verder verbeteren bij deze doelgroepen.
Het inzetten van retailvakmedia is een voorwaarde voor goed zaken doen met retailers.
Het verschil met retailmedia is dat retailmedia gericht zijn op adverteerders die via de (online) winkelvloercommunicatie het koopproces publiek willen ‘sturen’ door middel van big data.
Supermarktketens beschikken over deze data al vele jaren. In de toekomst zullen internetbedrijven en online supermarkten over consumentendata beschikken en deze in nieuwe verdienmodellen verwerken om daardoor nog beter de consument te activeren.
Zaak is dat supermarktketens nog meer content- en onlne marketingspecialisten in huis halen om de vele big data op een juiste manier te analyseren en toe te passen.
Supermarktketens staan dit moment ‘op een kantelpunt ‘ om hun organisaties aan te passen aan de informatietechnologie. Teams worden in het leven geroep om de inhaalslag aan te gaan op praktische ict-technologie.