Vanaf vandaag schrijf ik regelmatig tips op die de effectiviteit verder vergroten in de communicatie, zowel op het gebied van interne communicatie, als wel op het gebied van externe bedrijfscommunicatie.
Hou rekening uit met de volgende tips:
Focus op het behalen van de doelstellingen.
Taken en verantwoordelijken goed omschrijven.
Benoem in de samenwerking alleen de feiten.
Zet belangrijke punten in document.
Het is op voorhand verboden in het begin van de samenwerking uitlatingen te doen aan de andere partij die doen aan negatieve stemmingmakerij.
Voorkom dat een 3de persoon de content tussen 2 personen in een andere context brengt.
Ga uit van zelfreflectie, voordat je de ander beschuldigt.
Bij een twist tussen de partners dien je eerst de zaken op ‘papier’ te zetten en dan vormen deze de uitgangspunten.
Bij een conflict kan en mag nooit de veroorzaker van het conflict zeggen: ‘Ik weet niet meer waar het overgaat’.
Deel deze tips, om u en uw relaties te helpen.