Samenwerkingstips verkoopcommunicatie, richtlijnen (1)

By Peter Smeele / 3 november 2017

Vanaf vandaag schrijf ik regelmatig tips op die de effectiviteit verder vergroten in de communicatie, zowel op het gebied van interne communicatie, als wel op het gebied van externe bedrijfscommunicatie.

Hou rekening uit met de volgende tips:

Focus op het behalen van de doelstellingen.

Taken en verantwoordelijken goed omschrijven.

Benoem in de samenwerking alleen de feiten.

Zet belangrijke punten in document.

Het is op voorhand verboden in het begin van de samenwerking uitlatingen te doen aan de andere partij die doen aan negatieve stemmingmakerij.

Voorkom dat een 3de persoon de content tussen 2 personen in een andere context brengt.

Ga uit van zelfreflectie, voordat je de ander beschuldigt.

Bij een twist tussen de partners dien je eerst de zaken op ‘papier’ te zetten en dan vormen deze de uitgangspunten.

Bij een conflict kan en mag nooit de veroorzaker van het conflict  zeggen: ‘Ik weet niet meer waar het overgaat’.

Deel deze tips, om u en uw relaties te helpen.

 

 

 

Volg ons op:
About the author

Peter Smeele

Ruim 30 jaar specialist in sales content, content management en trade marketingcommunicatie, met name binnen de Nederlandse supermarktbranche. Ik help bedrijven sneller en makkelijker te communiceren met de doelgroepen met name binnen de supermarktbranche.