Het verschil tussen een salescontentstrategie en en een contentstrategie?

By Peter Smeele / 19 november 2017

Smeele Communications helpt met onderstaand artikel duidelijker te krijgen, wat de verschillen zijn tussen sales-content-strategie en contentstrategie is. In de praktijk koppelt elk bedrijf, ieder contentteam op zijn eigen manier een andere definitie aan.

Hieronder een aantal definities, die bepalend zijn, voordat we de verschillen aantonen.

Contentstrategie = aanpak, die voorziet in het aanreiken van informatie, waardoor doelgroepen makkelijker keuzes maken.

Salescontentstrategie = aanpak, die praktische informatie aanreikt, waardoor je de doelgroep makkelijker aanzet om tot actie en daardoor tot een hogere conversie te komen.

Contentmapping = plan van aanpak, om de juiste content te communiceren met de juiste doelgroep tijdens de customerjourney op het juiste moment, gecommuniceerd via het juiste communicatiekanaal.

Customerjourney = Dat is de reis die de doelgroep (doelgroeppersoon) maakt tijens het communicatieproces, voordat hij een keuze maakt of gaat maken.

Bent u als organisatie bezig om sales contentstrategie uit te denken en of toe te passsen? Neem dan gerust contact op met Peter Smeele (www.smeelecommunications.nl)

 

Volg ons op:
About the author

Peter Smeele

Ruim 30 jaar specialist in sales content, content management en trade marketingcommunicatie, met name binnen de Nederlandse supermarktbranche. Ik help bedrijven sneller en makkelijker te communiceren met de doelgroepen met name binnen de supermarktbranche.