Leuk dat u mijn weblog heeft gevonden!

Mijn naam is Peter Smeele en ik help al ruim 30 jaar bedrijven in het optimaliseren van hun verkoopcommunicatie binnen het bedrijf.

Denk bijvoorbeeld aan het beter afstemmen van online en offline bedrijfscommunicatie, naast het borgen van communicatieprocessen binnen het bedrijf en naar uw klanten toe. Met als doel dat klanten sneller bereid zijn om meer opdrachten bij u te plaatsen, omdat ze dan sneller tevreden zijn en opnieuw zaken met u zullen doen en uw bedrijf aanbevelen binnen hun netwerk.

Welke bedrijven heb ik kunnen helpen? Dat zijn bedrijven die werkzaam zijn binnen de volgende branches, te weten: Fast moving consumer goods, business-to-business, MKB en bedrijven werkzaam binnen de versbranche en mijn specialisme is content- , mediabedrijven en uitgeverijen tips aanreiken hoe ze het beste sales contentmanagement nog beter kunnen inrichten.

Vanaf nu zal ik regelmatig – minimaal 1 x in de 2 weken – tips aanreiken hoe u uw bedrijfscommunicatie beter voor u kunt laten werken en informatie aanreiken, welke verkoopcommunicatie (salescontent) beter bij u aansluit.

Ik wens u veel leesplezier en geef u op mijn weblog de aankomende jaren vele praktische ideeën op het gebied van sales content/ verkoopcommunicatie.

Om het in de naaste toekomst bedrijven te blijven helpen, hoop ik dat u deze blog en/of de nieuwtjes deelt en “likes” via social media naar uw bevriende zakenrelaties of personen die beslissen aangaande verkoop- en bedrijfscommunicatie.

Wilt u iedere week mijn wekelijkse blog blijven ontvangen met praktische omzetverhogende tips van Smeele Communications, meldt u zich dan aan via…….

Vergroot snel uw verkopen met het MKB-vriendelijk SuiteCRM-pakket!

Eindelijk is er voor MKB-ers in midden Nederland een gebruiksvriendelijk verkoopgericht CRM-pakket voor handen, namelijk: SuiteCRM!

Na uitgebreid marktonderzoek is het ICT bedrijf ITC Plus uit Utrecht tot de conclusie gekomen dat dit een zeer gebruiksvriendelijk, een goed CRM-systeem tegen zeer aantrekkelijke tarieven.

Met dit systeem bent u in staat om met uw doelgroep (nieuwe als wel bestaande klanten) in contact te blijven en deze te enthousiasmeren. Zo kunt u met deze aanpak snel uw klanten activeren voor uw concepten die u wilt verkopen.

Dit systeem is makkelijk aan te passen voor MKB-ers die weinig tijd hebben, als wel voor de doorgewinterde MKB-er die de customer-journey voor zich wil laten werken..

Wilt u meer informatie ga dan naar: https://smeelecommunications.nl/suitecrm/

Hoe zorg je ervoor dat jouw emailtekst binnen het bedrijf beter werkt?

Als media-adviseur heb ik ruim 30 jaar vele emails verzonden en ontvangen. Daarnaast heb ik veel literatuur gelezen over effectiever communiceren.

In deze blog wil ik een aantal belangrijke emailtips aanreiken om interne emails beter en sneller te laten werken.

In veel bedrijven ontbreekt er een draaiboek “Interne emailrichtlijnen” en slim is om zo’n draaiboek op te stellen.

Hieronder volgen een aantal praktische tips:

  • Voorkom onnodige emails. Bedenkt 2 x voor je een email verzendt en overweeg om naar collega zelf persoonlijk bespreekbaar te maken.
  • Beperk het aantal onderwerpen in 1 email. In de praktijk zie je vaak dat in de onderwerpregel van een emailbericht niet het onderwerp wordt benoemd, dat in de email wordt uiteengezet.
  • Voorkom dat je teveel collega’s in cc-t, vooral als je het doet om iedereen bij te betrekken. Veelal wordt het een probleem groter en een probleem groter, als zomaar iedereen commentaar geeft.
  • Geef duidelijk aan in jouw email wie wel moet reageren en voor wie het emailbericht alleen als leesbericht moet worden gezien. Hierdoor voorkom je dat er een ‘angstcultuur’ ontstaat binnen het bedrijf en onvoldoende de basis wordt gelegd voor nieuwe goedbedoelde initiatieven voor verbeteringen van bijvoorbeeld bedrijfsprocessen.
  • Misverstanden voorkom je grotendeels door het opstellen van een juiste email.
  • Wanneer iemand jouw email als cc binnenkrijgt, mag deze nooit direct reageren op de email, alleen als kennisgeving de informatie tot zich nemen. Reden: anders wordt het probleem groter, ingewikkelder en verandert de context van de probleemstelling of boodschap die je wilt communiceren.
  • Probeer een leuke ‘tone of voice’ terug te laten komen in jouw emails. Gebruik voldoende bijvoegelijke naamwoorden en voorkom zoveel mogelijk vaagheden.
  • Je voorkomt dat jouw boodschap verkeerd wordt uitgelegd, waardoor roddels en negatieve stemming wordt aangewakkerd.

Hierbij een greep aan ‘gouden emailregels’ die je kunt toepassen bij uitgaande emails:

  • Begin in de onderwerpregel met afzender bijvoorbeeld Peter Smeele of afkorting PS, daarna hoofdonderwerp, interne code of nummer, en daarna uiterlijk vermelding deadline om te reageren: Voorbeeld: PS, Factuur Bijlsma, P.O. 12234, Graag uw reactie voor a.s. do. 7 februari voor 17.00 uur.
  • Bij het vermelden van de deadline in de onderwerpregel is het slim, om niet z.s.m. er in te zetten , maar jouw deadline die voor jouw binnen veilige grenzen valt. Als iedere collega korte deadlines gaat hanteren is geen enkele activiteit spoedeisend.
  • Probeer lange zinnen in jouw interne emails te beperken.
  • Sluit jouw email af met iets positiefs, zoals de tekst: Dank je voor jouw input.

Bouw als volgt jouw email op:

      • Begin de tekst in jouw email met:
      • 1)Wanneer je de ontvanger moet reageren, daarna:
      • 2) Samenvattende tekst van jouw tekstbericht/boodschap
      • 3) Opsomming van korte details
      • 4) Sluit af met een positief

Bezoek regelmatig mijn website voor nuttige tips, waar je veel plezier aan hebt.

Graag tot binnenkort.

Peter Smeele

Sales Content Manager

Zwanenberg Food Group en Struik Foods fuseren

De ACM: (Autoriteit Consument en Markt) gaat akkoord met de fusie tussen Zwanenberg Food Group en Struik Foods. Het wordt nu één van de grootste spelers op het gebied van: maaltijden, conserven, knakworsten, soepen, sauzen en vegetarische voedingsmiddelen. Succes is verzekerd door de voordelen die deze schaalgrootte met zich meebrengt.

(Bron: Distrifood, 16 maart 2020)

Nieuw: Alcoholvrije cocktails: Be – Mocktails

Be-Mocktails zijn gezonde alcoholvrije cocktails, 100% natuurlijk en vegan.

De receptuur van Be-mocktails is zo ontwikkeld dat de smaken licht en bijzonder zijn. Je kunt ervan nippen als van wijn of champagne. Daarmee wordt het een gezond en verantwoord alternatief voor alcohol. Be-Mocktails speelt in op de trend van hippe alcoholvrije dranken, maar ook op de vraag naar gezonde en verantwoorde voeding en de wens om alleen producten te eten en drinken die natuurlijk zijn. Vraag voor meer informatie bij uw eigen groothandel.

Be-Mockails is verkrijgbaar in drie smaken: Be Alive, Be Beautiful en Be Grateful

Voor meer info:

Nieuws binnen het chocoladeschap: M&M’s Crunchy Caramel

Lekker nieuws: M&M’s Crunchy Caramel

M&M’s, wie kent ze niet, verrast dit najaar de consument weer met een nieuwe troef: de Limited Edition M&M’s Crunchy Caramel. Deze nieuwe variant, met een krokante karamelvulling zal weer voor nieuwe traffic-impulsen zorgen rond het chocoladeschap. De Limited Editions van M&M’s hebben tevens een extra positief effect op de merkentrouw van de shopper, vooral als het om nieuwe smaken gaat.

De introductie van M&M’s Crunchy Caramel zal binnenkort breed ondersteund worden via social media en een opvallend creatieve outdoorcampagne.

Voor meer informatie:

Mars Nederland

Tel.: 0413-383333

www.facebook.com/mms.nederland

Nieuwe inkomstenbron tankstations: Duurzaam Waterstofgas

Milieubewust autorijden op plastic afval?

Een aantal vooraanstaande Britse onderzoekers gelooft hier heilig in. Aan de Britse Swansea University ontwikkelden zij een chemisch procedé om plastic afval om te zetten in waterstofgas en daar kan een auto op rijden.

Het plastic wordt gemengd met een licht-absorberend element en een chemisch product. Het mengsel wordt vervolgens blootgesteld aan Uv-licht waardoor uiteindelijk de ecologische brandstof ontstaat. Het is een doorbraak in de zoektocht naar milieuvriendelijke energie en zal in de toekomst via de auto-industrie een positieve bijdrage leveren aan onze samenleving.

De uiteindelijke realisering van deze uitvinding om op waterstofgas te rijden laat nog even op zich wachten. Momenteel zijn de Toyota Mirai en de Hyundai Nexo de enige auto’s die op waterstofgas kunnen rijden. Een enorme kans dus voor de totale automotive-industrie om hierin milieubewust te investeren. De autorijder is er klaar voor!

Bron: AD.

Frituurolie extra inkomstenbron voor tankstations?

Blauwe Diesel, extra inkomsten voor tankstations?

Afgedankt oud frituurvet, dat gebruikt wordt in snackbars, fastfoodbedrijven, tankshops, restaurants en binnen de voedingsmiddelenfabrikanten, krijgen een nieuw leven: Blauwe Diesel. Na bewerking is het een nieuwe brandstof voor tankstations. Enkele Friese tankstations werkt er al mee.

Vervanger van de oude diesel?

Blauwe diesel wordt gemaakt van afvalproducten van de voedingsmiddelenindustrie, zoals oud frituurvet. Het product is biologisch afbreekbaar én het kan in elke dieselmotor worden gebruikt. In Friesland wordt het product al bij een aantal tankstations aangeboden en supermarktketen Poiesz laat zelfs al een aantal vrachtwagens ‘blauwe diesel’ tanken.

IJscampagne Dupon zorgt voor omzetgroei tankstations

De Nationale Softijsdagen komen er weer aan!

Vanaf 1 juli tot en met 8 juli 2018 is het weer zover. De Nationale Softijsdagen, het jaarlijks terugkerende ijscampagne, georganiseerd door Dupon Nederland, zal weer voor een stevige omzetgroei zorgen van de softijs-verkopen. De ondernemers die Dupon softijs verkopen plaatsen in elk softijsje een opvallende “ijs-pin”.

Op de “ijs-pin” staat een code waarmee de consument mooie prijzen kan winnen. Dupon rekent er ook dit jaar weer op om veel ondernemers en consumenten blij te maken.

Voor meer informatie:

Dupon Nederland B.V.

Tel.: 040-2263885

www.dupon.nl

www.softijsdag.nl

Page 1 of 4