SupermarktVAKmedia versterkt supermarktmedia aanzienlijk..

Fabrikanten en leveranciers kunnen dit jaar steeds meer retail media inzetten. Retail media bereikt consumenten die op het punt staan een aankoop te doen. Welke soorten retailmedia zijn er? Hieronder volgt een overzicht van reclamemogelijkheden die adverteerders in kunnen zetten op de mediakanalen die supermarktketen beheert:

ONLINE
– App
– Bedrijfswebsite
– Social Media
– Nieuwsbrief
– Zoekmachines (o.a. Google)
– Online platform(en)

DRUKWERK/ ONLINE

– Receptenedities (bijvoorbeeld Allerhande, Jumbo etc.)
– Supermarktfolders (digitaal en huis-aan-huis)

WINKEL
– In- en outdoorcommunicatie (winkeldisplay print of op beeldscherm)
– Winkelradio
– Schapdisplay
– Kassadisplay
– Handscannerdisplay

PROMOTIONS

– Productdemonstratie op de winkelvloer
– Winkelsampling

Vanwege de hoge advertentiebudgetten is het veelal weggelegd voor middelgrote en grote merkfabrikanten. Heb je als foodbedrijven beperkte budgetten, dan is het slimmer om te kiezen voor retailVAKmedia.

Supermarktvakmedia. Dat zijn media die inkoop- en (mede)budgetverantwoordelijken informeren en meer betrekken bij omzetverhogende en kostenbesparende tips. De doelgroep zijn veelal inkopers, categorymanagers, supermarktondernemers/filiaalhouders en schapverantwoordelijken.

Meer info? Ga naar

Volg ons op:
About the author

Peter Smeele

Ruim 30 jaar specialist in sales content, content management en trade marketingcommunicatie, met name binnen de Nederlandse supermarktbranche. Ik help bedrijven sneller en makkelijker te communiceren met de doelgroepen met name binnen de supermarktbranche.